В последните дни Илон Мъск направи серия от публикации в социалната мрежа Туитър, в които посочва, че Новият световен ред упражнява контрол над 99,9% от мейнстрийм медиите. Милиардерът и създател на автомобилите с марка „Тесла” разкри, че журналистите в мейнстрийм медиите лъжат, с цел да събират повече кликове и печалби от рекламите на своите глобалистки господари. Мъск безмилостно нарече медиите лицемери, на които аудиторията вече не вярва.

Илон Мъск призова гражданите да се „събудят” и да осъзнаят кой е реалният господар на медиите, чието съдържание са принудени да консумират. Той обясни, че неговата компания за електрически автомобили не използва реклами, с което се разграничава от медиите, зависими от бизнеса.

От друга страна, традиционната автомобилна индустрия и производителите на горива са едни от най-големите рекламодатели и благодарение на тях мейнстрийм медиите оцеляват. И когато е налице новина, засягаща тези индустрии, която трябва да бъде покрита, журналистите проявяват очевидна пристрастност и изпадат в ситуация на конфликт на интереси. Това повлиява на начина на отразяване на новината, дори в случаите, в които те не са получили изрични нареждания да разпространяват пропаганда.

„Причината хората вече да не уважават големите медии е във величественото лицемерие, с което те претендират, че казват истината, а всъщност захаросват лъжи. Проблемът е, че журналистите са под непрестанния натиск да събират повече кликове и повече пари от реклама или да бъдат уволнени. Трудна ситуация, „Тесла” не се рекламира, но големите производители на традиционни автомобили са едни от най-големите рекламодатели в света”, споделя Мъск.

Една от тъмните тайни на рекламната индустрия е фактът, че рекламите невинаги имат за цел да продават някакъв продукт. Понякога те са нещо като прикрит рушвет, който корпорациите използват, за да контролират посланията на спонсорираните от тях източници на новини. Един очевиден пример за това е как големи производители на военни самолети като Boeing и Lockheed Martin публикуват своите реклами в големи медии, въпреки че техните продукти не са предназначени за обикновената аудитория, която потребява тези медии. Неслучайно международните събития се отразяват с подчертано провоенен уклон в големите медии, в които рекламират оръжейните гиганти. Всъщност, това е истинската причина те да публикуват своите реклами там.

Илон Мъск разкри, че има намерение да създаде свой собствен сайт за оценка на медиите, където читателите да ги класират по достоверност, споделяйки своите рецензии. Създателят на автомобилите „Тесла” запита последователите си в Туитър дали смятат идеята му за добра. Мъск предлага да даде името „Правда” на новия си сайт. За разлика от повечето сайтове за проверка на факти, които очевидно са пристрастни, един сайт, в който аудиторията определя достоверността, е интересен начин за оценка на журналистите. Разбира се, всяка оценъчна система зависи от мнението на масите, които невинаги са прави. Това обаче изглежда най-добрият модел, предлаган досега, и той със сигурност не обслужва интересите на мейнстрийм медиите.